پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
(5) فضیلت امیرالمؤمنین از زبان پیغمبرخدا(ص)
نوشته شده در پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395
بازدید : 60
نویسنده : سیدمحمدصادق سجاد

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم فرمودند:

(علی با حق است و حق با علی و از هم جدا نمی شوند تا کنار حوض( کوثر) به من برسند.)

پیامبر صلی الله علیه واله وسلم فرموند:

خداوند تبارک و تعالی برای برادرم،علی بن ابی طالب آنقدر فضیلت قرار داده که شمارش آن را فقط خدا می داند.

  • هر کس فضیلتی از فضائل او را بازگو کند و به آن اعتراف نماید خداوند گناهان گذشته و آینده اورا بیامرزد،هر چند به اندازه جن و انس گناه کرده باشد.

 

  • هر کس فضیلتی از فضائل علی علیه السلام را بنویسد،تا آن نوشته باقی است،فرشتگان برای او طلب آمرزش می کنند.

 

  • و هرکس  به فضیلتی از فضائل علی علیه السلام گوش دهد،خداوند گناهانی که به وسیله ی گوش انجام داده است را می آمرزد.

 

  • و هر کس به نوشته ای از فضائل علی علیه السلام نگاه کند،خداوند گناهانی که با چشم انجام داده می آمرزد.

 

(امالی صدوق ،مجلس28،حدیث10)

 


:: موضوعات مرتبط: مباحث موضوعی , شیعه , ,
:: برچسب‌ها: شیعه , فضیلت , فضیلت حضرت علی , حضرت علی(ع) , امیرالمؤمنین ,



(4) فضیلت شیعیان اهلبیت از زبان امام رضا(ع)
نوشته شده در یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
بازدید : 116
نویسنده : سیدمحمدصادق سجاد

موسى بن سيار مى گويد: همراه حضرت رضا عليه السلام بودم ؛ همينكه نزديك ديوارهاى توس رسيدم صداى ناله و گريه هایى شنيدم ؛ من به جستجوى آن رفتم ، ناگهان ديدم جنازه اى آوردند؛ آن حضرت در حالى كه پاى از ركاب خالى كرده بود پياده شد و به طرف جنازه آمد و آن را بلند كرد و چنان بدان چسبيد همچون بچه اى كه به مادرش مى چسبد آن گاه رو به من كرده ،فرمود:

من شيع جنازة ولى من اوليائنا خرج من ذنوبه كيوم ولدته امه لا ذنب له .(هر كس جنازه اى از دوستان ما را تشييع كند، مثل روزى كه از مادر متولد شده ، گناهانش ‍ زدوده مى شود)

 

بالأخره جنازه را كنار قبر گذاشتند.امام عليه السلام مردم را به يك طرف كرد تا ميت را مشاهده نموده و دست خود را روى سينه اش ‍ گذاشت و فرمود، فلانى ! تو را بشارت مى دهم كه بعد از اين ديگر ناراحتى نخواهى ديد.

فرض كردم ، فدايت شوم ؛ مگر اين مرد را مى شناسى ؟ اينجا سرزمينى است كه تا كنون در آن قدم ننهاده اى .

فرمود: موسى ! مگر نمى دانى كه اعمال شيعيان ما هر صبح و شام بر ما عرضه مى شود.


:: موضوعات مرتبط: مباحث موضوعی , شیعه , ,



(3) در فضیلت امیرالمؤمنین(ع)
نوشته شده در یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
بازدید : 61
نویسنده : سیدمحمدصادق سجاد

حضرت سلمان (ع) فرمود: يک روز خدمت حضرت رسول اللّه (ص) مشرف شدم، ديدم حضرت در حال سجده هستند و کلماتي را مي فرمايند. خوب که گوش دادم شنيدم مي فرمايد: اِلهي بِحَقِّعليِّ خَفّف عَليَّ اَوزاري (خدايا بحق علي (ع) قسمت مي دهم گناهاني را که بر دوش من گذاشته اند سبک گردان.)

سلمان مي گويد: من تعجب کردم. صبر کردم تا حضرت سر از سجده برداشت بعد عرضکردم يا رسول اللّه شما خدا را بحق علي (ع) قسم مي دهيد؟

حضرت فرمود: اي سلمان اگر مي خواهي مقام علي (ع) برايت ظاهر و واضح گردد برو به بقيع و صدا بزن بندار. وقتي او را ديدي مقام علي (ع) را از او بپرس.

سلمان مي گويد: وارد بقيع شدم و صدا زدم بندار، ناگهان شخص عظيم الجثه اي را در کنارم مشاهده کردم از احوالاتش جويا شدم؟!

گفت: من يکي از يهوديهاي مدينه بودم. لکن در دل محبت علي (ع) را داشتم.

بطوريکه هرروز صبح مي آمدم کنار راه مي ايستادم تا آقا علي (ع) از منزل بيرون آيد و جمال نوراني او را زيارت کنم.

يکروز صبح که از منزل بيرون آمدم و بسر راه حضرتش ايستادم خبري نشد پرس جوئي کردم گفتند آقا علي (ع) به مسجد تشريف برده اند من از ترس مسلمانها جرأت نمي کردم وارد مسجد شوم. و تا جمال آقا را زيارت نمي کردم ممکن نبود دنبال کار روم.

لذا از آمدم مجاور در مسجد ايستادم باميد آنکه شايد چشمم بجمال نورانيش بيفتد. بمجرد آنکه مجاور در آمدم ديدم آقا علي (ع) در ميان مسجد است از جاي خود حرکت کرد و نگاهي بطرف من فرمود مثل اينکه ميدانست من منتظر ديدن اويم.

من هم جمال دل آراي او را زيارت کردم و پي کارم رفتم تا اينکه اجلم رسيد و در حال کفر از دنيا رفتم و مرا به آتش مبتلا نمودند و لکن قريب به يک ميل آتش از من دور است و بمن صدمه اي وارد نمي کند بخاطر اينکه در دلم محبت علي (ع) است.

پيغمبر اکرم (ص) فرمود: حبّ عليٌ ايمان و بعضه کفرٌ و نفاق (محبت علي (ع) ايمان و بغض و دشمني با او کفر و نفاق است.)

و نيز فرمود: لو اجتمع الناس علي حبه ما خلق اللّه النار   (اگر همه مردم محبت علي (ع) را داشتند خداوند آتش جهنم را خلق نمي کرد.)

 


:: موضوعات مرتبط: مباحث موضوعی , شیعه , ,



(1) شیعه کیست؟
نوشته شده در یک شنبه 24 ارديبهشت 1395
بازدید : 69
نویسنده : سیدمحمدصادق سجاد

امام صادق علیه السلام فرمودند: شیعیان سه قسمند:

1. عده اى از نام آن استفاده مى كنند،

2. عده اى با خوبی هاى ما خود را زیبا جلوه مى دهند،

3. عده اى دیگر از ما و با ما هستند با امنیت ما درمان و با خوف ما هراسان مى باشند و آنچه گفته شده، از بین نمى برند و ضایع نمى كنند.

 

شیعه در لغت:

شیعه از ماده شیع است به معناى منتشر شدن، تقویت نمودن، در نتیجه شیعه به كسى كه به وسیله آن انسان تقویت مى شود گفته مى شودو هم چنین شیعه به معناى پیرو آمده است.

شیعه در اصطلاح:

 براى اولین بار شیعه به پیروان على(علیه السلام) (اولین پیشوا از پیشوایان اهل بیت(علیهم السلام)) گفته شد. لذا سلمان و ابوذر و مقداد و عمّار با این اسم مشهور شدند، ولى در این زمان به كسانى گفته مى شود كه جانشینى پیغمبر اكرم را حق اختصاصى خانواده رسالت مى دانند و در معارف اسلام، پیرو مكتب اهل بیت مى باشند. هر چند به زیدیه و اسماعیلیّه شیعه گفته مى شود، ولى شیعه مطلق، همان شیعه اثنى عشرى و دوازده امامى است.


:: موضوعات مرتبط: مباحث موضوعی , شیعه , ,



(2) شیعه
نوشته شده در جمعه 25 ارديبهشت 1395
بازدید : 111
نویسنده : سیدمحمدصادق سجاد

قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله:

يا عَلىُّ! شيعَتُكَ اَلَّذينَ يَخافُونَ اللّه َ فِى السِّرِ وَالْعَلانيَةِ. يـا عَلىُّ! شيعَتُكَ اَلَّذينَ يَتَنافَسُونَ فِى الدَّرَجاتِ، وَيَلْقَونَ اللّه َ وَ لاحِسابَ عَلَيْهِمْ. يا عَلىّ! أعْمالُ شيعَتُكَ تُعْرَضُ عَلَىَّ فىكُلِّ جُمُعَةٍ؛ فأَفْرَحُ بِصالِحِ أعمالِهِمْ وَ أَسْتَغْفِرُ لِسَيِّئاتِهِم.


اى على! شيعه تو، كسانى هستند كه در آشكار و نهان، از خدا مى ترسند. اى على! شيعه تو، كسانى هستند كه [در قيامت] در طىّ درجات، از هم سبقت مى گيرند، و خدا را ملاقات مى كنند در حالى كه حسابى ندارند [و چيزى بدهكار نيستند] اى على! اعمال شيعه تو، هر جمعه، به من عرضه مى شود؛ من، از كارهاى نيك آنان، خوشحال مى شوم و براى كارهاى ناشايست آنان، استغفار مى كنم.


:: موضوعات مرتبط: مباحث موضوعی , شیعه , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد